Visakort

image10

Några idioter nere i Italien försökte ta ut pengar på mitt Visakort!!!

Det var igår jag fick veta detta. Jag var och skulle handla mat och när jag skulle betala så stod det att köp ej beviljas eller något liknande. Men jag visste att jag hade pengar på kortet, så vi provade igen och igen men det ville inte, så jag lämnade kassan och ringde banken och gissa om jag blev paff!!! Då frågar dem mig om jag varit i Italien under veckan hhmmm. Nej, det tror jag inte iaf :) Då visade det sig att någon har läst av mitt kort nr. när jag skulle antingen handla eller ta ut pengar.
Man har ju hört om det på nyheterna men dum som man är så tänker man ju att, det där händer aldrig mig! Som tur var/är så hade dem inte lyckats se min kod så de kunde inte ta ut några pengar och när dem slog fel kod 2ggr så spärrade SEB ett max uttag på 100kr. vilket jag är väldigt tacksam över. Så nu har jag spärrat kortet och får ett nytt på fredag förhoppningsvis.

Kommentarer
Postat av: Mella

Vad läskigt!!! visst är det som du säger... man tror ju inte sånt händer än själv! tur du hade i alla fall... skönt!

2008-02-19 @ 18:45:20
URL: http://www.mellabella.se
Postat av: Hanna ^^

oh shit!! hur har dom burit sig åt...?? =/ och hur vanligt är det?? tur att dom inte lyckades!!

2008-02-19 @ 18:49:31
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Kålle

De sätter in en läsare på bankomaterna eller på kortläsaren i butikerna. Man ska vara vaksam om det sticker ut lite i kortläsaren på bankomaterna, då kan man känna efter som den sitter fast, skulle den lossna
så har du antagligen lyckats stoppa en kopiering av ditt kort:)

2008-02-19 @ 20:35:38
URL: http://rosberg82.blogg.se
Postat av: David

Tur att det fixade sig, jobbigt när man står i kassan bara och det nekas :p Idioter..

2008-02-22 @ 19:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0