Annandagen = Mellandagsrea!

Gick upp kl.05:45 i morse, då min bror ringde och väckte mig, som överenskommet. Kändes som om någon hade hoppat på mitt huvud, var helt borta!

Men nu var det ju så att vi skulle ut och handla på mellandagsrean! Så jag gjorde mig snabbt i ordning för att sen köra och hämta min brorsa och sen bar det av till Backaplan. Vi kommer dit kl.06:40 i min tro av att vi kommer att vara ensamma! Haha, mmm. trodde jag det. När vi då stod där i kön trötta och frusna, så… Ja äntligen, dem öppnar nu! Min bror visste vilken tv han skulle ha med sig hem igen, så det var ju bara att “leta” upp den. När vi väl fick syn på den så var man ju också tvungen att få tag i ett exemplar. lättare sagt än gjort! Pallen de stod på tog slut under några brottningsmatcher och innan jag han räkna till 10. Folk var galna! Men då såg jag, där vid hörnet! En pall till, som ingen hade upptäckt än. Jag vinkade på min brorsa att komma (eftersom att jag inte kunde ta tv´n själv, skadat mig) Då såg ju givetvis folk att jag hade sett något där borta i hörnet, folk rusade tokiga som om det gällde gratis flygbiljetter till Thailand. När brorsan kom fram till mig så var han snabb, han tog tag i en tv men där tog det stopp! Det var någon på andra sidan som också fått tag på just våran tv! Men skam den som ger sig, stark och bestämd som han är så gjorde han ett rejält ryck! Och JA… Vi hade fått tag på en tv! Vi rör oss 3-4 meter då jag vänder mig om, och får se att även den pallen är nu helt tom!

 

Nu var det dags för mig att köpa en mini pc. Inte lika dramatiskt men lite jobb måste det alltid vara:) Vi går och tittar lite på datorerna (med en 42” släppande efter oss) Vi hittar till slut en dator som tillfredställer mina behov, vilket dock inte är så stora. Jag ställer mig i en ny kö för att kunna få köpa den. Efter ca 15min så är det min tur och snacka om tur, jag får tag i den sista dem har inne. Ok nu är det bara routen kvar att köpa, och den hittade vi rätt snabbt. Då skulle vi bara ställa oss i kön för betalning. Haha, ja mindre kö har jag ju sett!

Efter att köat i ytligare ca:30min för att få betala så når vi fram till en riktigt trevlig och glad kassörska. Jag betalar glatt min dator och router men då får jag se… NEJ, inte en kö till. Jo då, jag får stå ytligare 20min i kö för att få hämta min redan betalda dator i en ny kassa. Så, då var det avklarat men nu väntar nästa utmaning! Vi ska lyckas få in brorsans nya tv i min bil! Vi stod och pressade, vred, lyfte och svor. Det slutade med att vi fick veva ner rutan 1/4 del då gick det att stänga dörren! Men nu var det ju så att det var riktigt jäkla skit väder ute! Snöslask och allmänt blött, var tvungen att se till att ingen skulle köra om mig på vänster sida (hade ju blivit ett snöbad i min bil) Som tur var, så var det ingen större trafik ute.

Vi kom hem och brorsan satte igång med sin tv och jag med min dator, sen bar det av till farsan för att fira jul med honom, mycket trevligt men det tar vi någon annan gång!

Tack för en bra dag David, det var roligare än vad det låter!


Kommentarer
Postat av: jelic

heey vad händer :)??

2009-12-26 @ 23:50:24
URL: http://sistersjs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nice blogg! =) Läget idag?

2009-12-26 @ 23:54:27
URL: http://annajosefinaw.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Haha, mellandagsrean drives people crazy!

2009-12-27 @ 00:00:21
URL: http://hejsanjennifer.blogg.se/
Postat av: Kålle

Ja det kan man lugnt säga:)

2009-12-27 @ 00:04:48
Postat av: luckeboi

Kolla armbanden på min blogg. vad tycker du om dem? :)

2009-12-27 @ 00:19:32
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0